Obchodní podmínky

  • Obchodní podmínky
  • 1. Úvodní ustanovení
  • 1.1 Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti mezi:
    Prodávajícím:
    Natrimo – včelařství
    IČO: 09943277
    Sídlo/provozovna: Liptál 487, 756 31 Liptál
    E-mail: info@natrimo.cz
    Telefon: +420 777 758 809
  • a kupujícím, který uzavírá kupní smlouvu prostřednictvím:
  • e-shopu na adrese www.natrimo.cz nebo

  • osobně v provozovně nebo na farmářském trhu

  • 1.2 Vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí příslušnými právními předpisy České republiky, zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.

  • 2. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
  • 2.1 Objednávka přes e-shop
  • 2.1.1 Kupující může objednávat zboží prostřednictvím internetového obchodu provozovaného na adrese www.natrimo.cz.
    2.1.2 K uzavření objednávky dochází výběrem zboží, jeho vložením do virtuálního košíku, vyplněním objednávkového formuláře a kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“ / „Dokončit objednávku“.
    2.1.3 Kupující je povinen uvést pravdivé a úplné údaje potřebné k řádnému vyřízení objednávky, zejména jméno, adresu, e-mail a telefonní kontakt.
  • 2.2 Potvrzení objednávky
  • 2.2.1 Po odeslání objednávky obdrží kupující potvrzení o jejím přijetí na zadaný e-mail. Toto potvrzení je automatické a nepředstavuje uzavření kupní smlouvy.
    2.2.2 Kupní smlouva je uzavřena až ve chvíli, kdy prodávající kupujícímu výslovně potvrdí objednávku, obvykle druhým e-mailem s názvem „Potvrzení objednávky“ nebo „Vaše objednávka je přijata k vyřízení“.
    2.2.3 Prodávající si vyhrazuje právo požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (např. telefonicky nebo e-mailem), zejména v případě vyšší hodnoty objednávky, neobvyklého zboží nebo podezření na chybně zadané údaje.
  • 2.3 Odmítnutí objednávky
  • 2.3.1 Prodávající si vyhrazuje právo objednávku nepřijmout nebo ji zrušit v těchto případech:
  • zboží již není skladem a nelze jej nahradit,

  • objednávka obsahuje zjevné chyby (např. nesprávnou cenu způsobenou technickou chybou),

  • kupující porušil v minulosti obchodní podmínky,

  • došlo k porušení právních předpisů.

  • 2.3.2 V případě odmítnutí objednávky bude kupující informován bez zbytečného odkladu. Pokud již byla uhrazena kupní cena, bude mu obratem vrácena ve stejné formě, v jaké byla přijata.
  • 2.4 Osobní objednávky (mimo e-shop)
  • 2.4.1 Při osobním prodeji (např. na farmářských trzích, v provozovně nebo jiném výdejním místě) dochází k uzavření kupní smlouvy okamžikem, kdy kupující uhradí cenu zboží a převezme jej.
    2.4.2 U objednávek zadávaných osobně (např. rezervace medu nebo svíček k pozdějšímu odběru) je možné uzavřít smlouvu ústně nebo e-mailem, přičemž platí podobné podmínky jako u objednávek přes e-shop.
  • 2.5 Elektronická komunikace a právní účinky
  • 2.5.1 Smlouva je uzavírána v českém jazyce.
    2.5.2 Kupní smlouva je archivována v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
    2.5.3 Kupující je oprávněn požádat o zaslání kopií uzavřených smluv nebo faktur e-mailem.
    2.5.4 Uzavřením smlouvy kupující souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku.

  • 3. Cena a platební podmínky
  • 3.1 Ceny zboží jsou vždy uvedeny v českých korunách (Kč) a zahrnují zákonnou sazbu DPH, pokud není výslovně uvedeno jinak.
  • 3.2 Konečná cena objednávky včetně všech poplatků (např. za dopravu, balné nebo dobírku) je vždy zobrazena před odesláním objednávky a uvedena v potvrzení objednávky, které obdrží kupující na e-mail.
  • 3.3 Prodávající si vyhrazuje právo změnit ceny zboží v e-shopu. Změna cen se nevztahuje na již uzavřené smlouvy (potvrzené objednávky).
  • 3.4 Způsoby platby v e-shopu Natrimo.cz:
    Kupující si může zvolit jeden z následujících způsobů úhrady:
  • Bankovní převod – po dokončení objednávky obdrží kupující e-mailem platební údaje. Zboží bude odesláno po připsání platby na účet prodávajícího.

  • Platba kartou online – prostřednictvím zabezpečené platební brány (pokud je tato možnost aktivní).

  • Dobírka – platba v hotovosti nebo kartou při převzetí zboží od přepravce. Dobírka může být zpoplatněna.

  • Hotově při osobním odběru – platba při převzetí zboží v provozovně nebo na farmářském trhu.

  • Platba kartou při osobním odběru – pokud je prodávající vybaven platebním terminálem (není vždy dostupné – bude uvedeno u nabídky osobního odběru).

  • 3.5 Úhrada při osobním prodeji (např. na trhu):
    Zboží je možné uhradit v hotovosti. Přijetí bezhotovostní platby (platební kartou, QR kód) je možné pouze v případě dostupnosti technického vybavení prodávajícího.
  • 3.6 Splatnost ceny:
  • Při platbě převodem je splatnost 5 kalendářních dnů od odeslání pokynů k platbě. Nebude-li částka v této lhůtě uhrazena, může být objednávka zrušena.

  • U ostatních platebních metod (dobírka, hotově, karta) je platba realizována při převzetí zboží.

  • 3.7 Daňový doklad (faktura) je zákazníkovi vystaven v elektronické podobě a zaslán na e-mail nebo přiložen k zásilce. Na vyžádání lze vystavit i papírovou fakturu.

  • 4. Dodací a odběrné podmínky
  • 4.1 Způsoby dodání zboží
  • Prodávající nabízí následující způsoby doručení zakoupeného zboží:
  • a) Doručení přepravní službou (zásilkové služby):
  • Zboží je doručováno prostřednictvím smluvních přepravců (např. Zásilkovna, Česká pošta, PPL, GLS).

  • Při volbě přepravce kupujícím je třeba zvolit konkrétní výdejní místo nebo doručovací adresu.

  • Zásilka je zpravidla doručena do 1–3 pracovních dnů od expedice (v rámci ČR), avšak tuto lhůtu nelze garantovat.

  • b) Osobní odběr v provozovně nebo na farmářském trhu:
  • Kupující si může zboží vyzvednout osobně na adrese provozovny v předem dohodnutém čase nebo na vybraném trhu, kde bude prodávající přítomen.

  • Při osobním odběru neúčtujeme žádné náklady na dopravu.

  • Prodávající potvrdí e-mailem nebo telefonicky, že je zboží připraveno k vyzvednutí.

  • 4.2 Termíny expedice a doručení
  • Objednávky jsou expedovány obvykle do 3 pracovních dnů od přijetí platby nebo potvrzení objednávky (u dobírky).

  • Pokud je některé zboží skladem ve větším množství, může být odesláno již následující pracovní den.

  • V případě produktů vyráběných na zakázku (např. svíčky z mezistěn), bude doba dodání individuálně upřesněna.

  • V měsících s vysokým provozem (např. vánoční sezóna nebo medobraní) se může doba dodání mírně prodloužit – o této skutečnosti bude kupující vždy informován.

  • 4.3 Náklady na dopravu
  • Náklady na dopravu jsou uvedeny v nákupním košíku před potvrzením objednávky.

  • Výše dopravného se může lišit v závislosti na zvoleném dopravci, způsobu platby nebo hodnotě objednávky.

  • Při nákupu nad určitou hodnotu (např. 1 500 Kč) může být doprava zdarma – tato informace bude uvedena přímo v e-shopu nebo na stránce akce.

  • 4.4 Převzetí zboží
  • Kupující je povinen převzít objednané zboží při doručení nebo na dohodnutém výdejním místě.

  • Pokud kupující bezdůvodně nepřevezme zboží zaslané na dobírku, může prodávající požadovat náhradu nákladů na odeslání a vrácení zásilky.

  • Při osobním odběru je kupující povinen převzít zboží do 7 kalendářních dnů od potvrzení jeho připravenosti, není-li dohodnuto jinak.

  • 4.5 Kontrola zásilky při převzetí
  • Kupující je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat její vnější stav.

  • Pokud je obal zjevně poškozený (např. protržený, promáčený, silně zdeformovaný), doporučujeme zásilku nepřebírat nebo ji převzít s výhradou a pořídit si fotodokumentaci.

  • V případě poškození zboží nebo nesouladu s objednávkou je nutné informovat prodávajícího bez zbytečného odkladu, nejlépe do 2 pracovních dnů.

  • 4.6 Zboží na zakázku a sezónní produkty
  • Některé produkty, např. svíčky z mezistěn, dárková balení nebo med s vlastním štítkem, mohou být vyráběny pouze na zakázku. V takovém případě se může dodací lhůta prodloužit – konkrétní termín bude vždy sdělen předem.

  • U sezónních produktů, jako je čerstvý med z aktuální sklizně, se expedice řídí aktuální dostupností a počasím. Kupující bude o dostupnosti předem informován.


  • 5. Odstoupení od smlouvy
  • 5.1 Kupující, který je spotřebitelem, má dle § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy uzavřené přes e-shop do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez udání důvodu.
  • 5.2 Odstoupení musí být prodávajícímu doručeno písemně, a to buď:
  • elektronicky na e-mail: info@natrimo.cz

  • nebo poštou na adresu provozovny: Natrimo s.r.o., Liptál 487, 75631

  • 5.3 Pro účely odstoupení může kupující využít vzorový formulář, který je k dispozici na webu nebo na vyžádání.
  • 5.4 Zboží musí být vráceno nejpozději do 14 dnů od oznámení o odstoupení, a to nepoškozené, kompletní a ideálně v původním obalu.
  • 5.5 Náklady na vrácení zboží nese kupující, ledaže prodávající uvedl jinak nebo došlo k vadnému plnění.
  • 5.6 Prodávající vrátí kupujícímu peněžní prostředky do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení, nejdříve však po obdržení vráceného zboží nebo prokázání jeho odeslání.
  • 5.7 Vrácení bude provedeno stejným způsobem, jakým kupující původně zaplatil, pokud se nedohodnou jinak.
  • 5.8 Právo na odstoupení se nevztahuje na:
  • zboží podléhající rychlé zkáze (např. otevřený med),

  • zboží upravené podle přání kupujícího (např. svíčky s vlastním logem).

  • 5.9 Při poškození zboží nebo jeho částečném opotřebení může prodávající snížit vrácenou částku odpovídajícím způsobem.
  • 5.10 Kupující nemůže odstoupit od smlouvy osobně uzavřené na trhu nebo v provozovně, pokud zboží již převzal, ledaže se s prodávajícím výslovně dohodne.
  • 6. Reklamace a záruka
  • 6.1 Na veškeré zboží se vztahuje zákonná záruka 24 měsíců, není-li u konkrétního produktu uvedeno jinak. U potravin (např. med) platí záruka po dobu uvedené minimální trvanlivosti.
  • 6.2 Kupující je povinen zboží po převzetí co nejdříve zkontrolovat a případné vady oznámit bez zbytečného odkladu.
  • 6.3 Reklamaci lze uplatnit písemně e-mailem nebo poštou, případně osobně v provozovně prodávajícího.
  • 6.4 V reklamaci musí být uveden popis vady, číslo objednávky a způsob, jakým si kupující přeje reklamaci vyřešit (oprava, výměna, vrácení peněz).
  • 6.5 Reklamované zboží je nutné doručit kompletní, včetně dokladu o koupi. Náklady na dopravu hradí kupující, v případě oprávněné reklamace mu budou proplaceny.
  • 6.6 Prodávající rozhodne o reklamaci do 3 pracovních dnů a vyřídí ji nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.
  • 6.7 Záruka se nevztahuje na vady způsobené nesprávným skladováním, použitím či mechanickým poškozením zboží po převzetí.
  • 6.8 V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na bezplatnou opravu, výměnu nebo vrácení peněz – dle povahy vady a dohody.
  • 7. Ochrana osobních údajů (GDPR)
  • 7.1 Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího v souladu s Nařízením (EU) 2016/679 (GDPR).
  • 7.2 Údaje jsou zpracovávány pouze za účelem vyřízení objednávky, vystavení účetních dokladů a případného doručení zboží.
  • 7.3 Osobní údaje jsou uchovávány pouze po dobu nezbytně nutnou a nejsou předávány třetím osobám, s výjimkou dopravců a účetní služby.
  • 7.4 Kupující má právo na přístup ke svým údajům, jejich opravu, výmaz a omezení zpracování.
  • 7.5 Prodávající osobní údaje nezpracovává k marketingovým účelům bez výslovného souhlasu kupujícího.
  • 7.6 V případě podezření na zneužití údajů se může kupující obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.
  • 7.7 E-mailová adresa může být využita k zasílání obchodních sdělení pouze se souhlasem kupujícího.
  • 7.8 Údaje jsou zabezpečeny technicky i organizačně proti zneužití, ztrátě nebo poškození.

  • 8. Závěrečná ustanovení
  • 8.1 Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od [doplnit datum účinnosti].
  • 8.2 Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky jednostranně měnit nebo doplňovat, přičemž nové znění bude zveřejněno na e-shopu.
  • 8.3 Změna obchodních podmínek nemá vliv na práva a povinnosti vzniklé před jejich účinností.
  • 8.4 Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky.
  • 8.5 V případě sporů mají smluvní strany snahu řešit je smírně, případně prostřednictvím ČOI nebo online platformy ODR (ec.europa.eu/consumers/odr).
  • 8.6 Pokud je některé ustanovení těchto podmínek neplatné, nemá to vliv na platnost ostatních ustanovení.
  • 8.7 Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že se s těmito podmínkami seznámil a souhlasí s nimi.
  • 8.8 Tyto obchodní podmínky jsou k dispozici ke stažení v PDF formátu a uložení pro potřeby kupujícího.
  • 8.9 Tyto podmínky jsou sepsány v českém jazyce a smlouvy se uzavírají rovněž v češtině.
  • 8.10 Veškeré dotazy, připomínky či požadavky týkající se obchodních podmínek je možné zasílat na e-mail prodávajícího.